piątek, 24 maja 2013

Coś dla smakoszy ...

Witam Was! ;-)
  Jak dobrze spojrzeć przez okno i zobaczyć na niebie piękne słoneczko. Oby cały weekend taki był! Myśląc ostatnio nad nowym postem zastanawiałam się czego jeszcze nie było.

Teraz pewnie zastanawiacie się co na samej górze w tym poście robią Ci niesforni kucharze...No tak, ja sama jestem kucharzem (pewnie już się orientujecie), a jeśli chodzi o przepisy wieje tu pustkami. Postanowiłam więc co tydzień dodać jeden z moich wypróbowanych przepisów na coś dobrego. ;-) Będą to rzeczy, które robimy nie tylko na praktykach, ale też którymi bawię się w domu. Nie są one jakoś strasznie trudne do wykonania dla osoby ''zielonej'' w tym temacie.

A to? Magazyn, który co miesiąc musi znaleźć się na mojej półce zaraz obok stosu książek kucharskich. Strasznie pobudza zmysły kulinarne, za czym idzie ogromna inspiracja! Miesięcznik jest bardzo czytelny, dodatkowo-pojawiła się w nim strona dla początkujących. Można zrobić szybką i smaczną potrawę krok po kroku, która wyjdzie na pewno :)


Moi wspaniali nauczyciele. Zabrakło tutaj tylko Tomka Jakubiaka, którego uwielbiam ! ;-) Jeśli ktoś zapytałby mnie teraz o moje największe marzenie? Chyba bez wahania odpowiedziałabym 'wystarczy chociaż godzina spędzona w kuchni Gordona!'.

Bym zapomniała ... dziś (sobota) godzina 18:00 4FUN.TV Załóż fartucha! Miłego oglądania ;-))

Co jest najsmaczniejsze w lecie? Oczywiście, że przepyszne soczyste owoce! Truskawki i brzoskwinie są już bardzo dobre. Serdecznie polecam. Dobra dawka witamin przyda się każdemu z nas.

No tak, rozpisałam się, a miał być przepis ... 

                        TARTA Z SERKIEM MASCARPONE, CZEKOLADĄ I OWOCAMI:
Kruche ciasto:

300g mąki,  200g masła,  100g cukru, szczypta soli, 1 żółtko
Na blacie usypujemy kopczyk z mąki,pośrodku robimy wgłębienie. Wkładamy tam masło,cukier puder i sól. Te trzy składniki mieszamy palcami,dodajemy jajka, potem stopniowo mąkę. Wszystko dokładnie mieszamy. Kiedy wszystkie składniki dobrze się połączą,zagniatamy ciasto nasadą dłoni,żeby było całkiem gładkie. Owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 1-2 godziny.

Krem:
500g serka mascarpone, 150 ml śmietanki 36%, 2 łyżeczki żelatyny, 4 łyżki cukru pudru
Schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno z dodatkiem cukru pudru. Dodajemy do niej serek mascarpone  i żelatynę. Po wymieszaniu ze sobą składników wsypujemy płatki czekoladowe (najlepiej 70% tak żeby nie było za słodko, ale to już według uznania). Krem wykładamy na spód tarty. Dekorujemy owocami. 

                                                           Zajadajcie się, smacznego ! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wasze komentarze. Dzięki nim wiem, że ktoś czyta moje wypociny. Każdemu pozostawiającemu po sobie ślad odwdzięczam się tym samym. Jeśli ZAOBSERWUJESZ mojego bloga ja zrobię to samo u Ciebie ! :)